De Schoenfabriek
terug

ASML Timemachine

In opdracht van WOP.nl toonde De Schoenfabriek onder de naam The Timemachine de ontwikkeling van ‘consumer electronics’ in de afgelopen 40 jaar aan 10.000 bezoekers van de ASML familiedagen.

Het publiek kon een uitvoerige kijk nemen in vier volledig ingerichte en door echtparen realistisch ‘bewoonde’ woningen uit de 70′er, 80′er, 90′er jaren en de jaren ’00, vormgegeven als levende museale vitrines van elk 6 meter breed.

De echtparen (acteurs) hadden geen (oog)contact met de bezoekers waardoor een realistisch beeld ontstond. De acteurs dronken koffie, kookten eten, speelden gezelschapsspelletjes, maakten muziek of ruzie, lazen een boek, keken tv, of werkten op computer of laptop.

Ouders wezen hun kinderen tijdens de familiedagen de spullen aan die in ‘hun’ tijd werden gebruikt. Kinderen lachten om zo veel lelijks en om zulke domme apparaten. Een veel gehoorde opmerking tussen de huiskamers van 90’s en 00’s is: “hier wordt het weer normaal”.

website: www.asml.nl  //  opdrachtgever: WOP.nl